E-mail: [email protected]
1. Definities
1.1. RJ Marketing: Marketing bureau gevestigd in Bergschenhoek.
1.2. Klant: De natuurlijke of rechtspersoon die aan RJ Marketing opdracht heeft gegeven tot het verrichten van diensten op het gebied van online marketing.
2. Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en dienstverlening van RJ Marketing.
2.2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Offertes en Overeenkomsten
3.1. De offertes van RJ Marketing zijn vrijblijvend.
3.2. Een overeenkomst komt tot stand op het moment van schriftelijke bevestiging door RJ Marketing en de Klant, of op het moment van feitelijke uitvoering van de opdracht.
3.3. RJ Marketing is niet gebonden aan offertes die vergissingen bevatten.
4. Dienstverlening en uitvoering van de overeenkomst
4.1. RJ Marketing zal zich inspannen om de overeengekomen diensten naar beste inzicht en vermogen uit te voeren.
4.2. Klant verstrekt alle benodigde informatie en materialen tijdig en in de gewenste vorm aan RJ Marketing.
4.3 RJ Marketing mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
4.4 De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
5. Prijzen
5.1 RJ Marketing hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw.
5.2 RJ Marketing mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
5.3 RJ Marketing en de klant spreken voor een dienstverlening een vast tarief af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
6. Betaling
6.1 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.
7. Gevolgen te late betaling
7.1 Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag RJ Marketing de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
7.2 Wanneer de klant niet op tijd betaalt, mag RJ Marketing zijn verplichtingen opschorten totdat de klant heeft betaald.
7.3 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van RJ Marketing op de klant onmiddellijk opeisbaar.
7.4 Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door RJ Marketing, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
8. Verrekening
8.1 De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan RJ Marketing te verrekenen met een vordering op RJ Marketing.
9. Garantie
9.1 Wanneer de klant en RJ Marketing een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor RJ Marketing enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting, tenzij dit schriftelijk anders is overeengekomen.
10. Informatieverstrekking door de Klant
10.1 De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan RJ Marketing.
10.2 Wanneer en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert RJ Marketing de betreffende bescheiden.
10.3 Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door RJ Marketing redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
11. Klachten
11.1 De klant moet een door RJ Marketing geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
11.2 Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant RJ Marketing daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming
11.3 De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat RJ Marketing hierop gepast kan reageren.
11.4 Als een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat RJ Marketing andere werkzaamheden gaat verrichten dan afgesproken.
11.5 Indien de klacht gegrond wordt bevonden, zal RJ Marketing zich inspannen om passende maatregelen te nemen om de klacht naar tevredenheid van de klant op te lossen. Dit kan bijvoorbeeld resulteren in het aanbieden van een vervangend product, het opnieuw uitvoeren van de dienst, of het bieden van een passende compensatie.
11.6 De klant erkent dat, indien de klant geen klacht indient binnen de gestelde termijn van 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming, RJ Marketing niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor eventuele gevolgschade of verdere acties met betrekking tot de klacht.
12. Ingebrekestelling
12.1 De klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan RJ Marketing.
12.2 De klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling RJ Marketing ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
13. Geheimhouding
13.1. De klant houdt informatie, in welke vorm dan ook, die hij van RJ Marketing ontvangt geheim.
13.2 Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende RJ Marketing waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan RJ Marketing schade kan berokkenen.
13.3 De klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 13.1 en 13.2 geheim houdt.
13.4 De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie: - die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant. - die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht.
13.5 De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
14. Vrijwaringsclausule
14.1. RJ Marketing verstrekt geen garanties met betrekking tot de nauwkeurigheid, volledigheid of geschiktheid van de informatie en materialen op haar website of in haar diensten.
14.2. De Klant erkent dat dergelijke informatie en materialen onnauwkeurigheden of fouten kunnen bevatten en dat RJ Marketing uitdrukkelijk afstand doet van aansprakelijkheid voor dergelijke onnauwkeurigheden of fouten voor zover maximaal toegestaan door de wet.
14.3. Het gebruik van informatie of materialen van deze website of diensten is volledig op eigen risico van de klant, waarvoor RJ Marketing niet aansprakelijk kan worden gesteld.
15. Vervaltermijn
15.1 Elk recht van de klant op schadevergoeding van RJ Marketing vervalt na 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
16. Ontbinding
16.1 De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer RJ Marketing toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
16.2 RJ Marketing mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer RJ Marketing kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
17. Overmacht
17.1 In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van RJ Marketing door de Klant niet aan RJ Marketing kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht:
17.2 Onder de overmacht situatie in lid 1 valt onder meer ook: - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgen of anderen - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen - computervirussen - stakingen - overheidsmaatregelen - vervoersproblemen - slechte weersomstandigheden - werkonderbrekingen - ziekte - arbeidsongeschiktheid
17.3 Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor RJ Marketing 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat RJ Marketing kan nakomen.
17.4 Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de klant als RJ Marketing de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
17.5 RJ Marketing hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer RJ Marketing hiervan voordeel heeft.
18. Wijziging overeenkomst
18.1 Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de klant en RJ Marketing in overeenstemming de overeenkomst aanpassen.
19. Wijziging algemene voorwaarden
19.1 RJ Marketing mag deze algemene voorwaarden wijzigen
19.2 Wijzigingen van ondergeschikt belang mag RJ Marketing altijd doorvoeren.
19.3 Ingrijpende wijzigingen zal RJ Marketing zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
20. Overgang van rechten
20.1 De klant kan geen rechten uit een overeenkomst met RJ Marketing aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van RJ Marketing.
20.2 Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:82 lid 2 BW
21. Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
21.1 Wanneer 1 of meerdere bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
21.2 Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat RJ Marketing bij het opstellen van de voorwaarden voor ogen had.
22. Intellectueel eigendom
22.1 Deze Overeenkomst brengt geen overdracht van intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de gebruikte Software Producten en de door RJ Marketing aan de klant geleverde applicatie met zich mee.
22.2 RJ Marketing en de klant zullen bij het gebruik van de Softwareproducten met eigendomsrechten van derden de bepalingen vermeld in de EULA respecteren.
23. Aansprakelijkheid Klant
23.1. Wanneer RJ Marketing een overeenkomst aangaat met de klant, is de klant hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in de overeenkomst.
24. Aansprakelijkheid RJ Marketing
24.1 RJ Marketing is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
24.2 Wanneer RJ Marketing aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
24.3 RJ Marketing is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
24.4 Wanneer RJ Marketing aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering afgesloten of wordt er geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
24.5 Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slecht indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
25. Reparatieclausule en Nietigheden
25.1 Als enige bepaling uit deze algemene voorwaarden of uit de onderliggende Opdracht/Overeenkomst geheel of ten dele nietig en/of niet geldig en/of niet afdwingbaar mocht zijn, dit ten gevolge van enig wettelijk voorschrift, rechterlijke uitspraak dan wel anderszins, dan zal dit geen enkel gevolg hebben voor de geldigheid van alle andere bepalingen van deze algemene voorwaarden of de onderliggende Opdracht/Overeenkomst.
26. Duur en Beëindiging
26.1. De overeenkomst tussen RJ Marketing en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
26.2. Beëindiging van de overeenkomst dient schriftelijk te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van 7 dagen.
27. Toepasselijk Recht
27.1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing. Opgesteld op 31 juli 2024
Inleiding
RJ Marketing hecht veel waarde aan de bescherming van jouw privacy en persoonsgegevens. In deze privacyverklaring leggen we uit welke gegevens we verzamelen, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we deze beschermen. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met deze privacyverklaring.
1. Welke gegevens verzamelen wij?
Wij verzamelen de volgende gegevens:
Persoonsgegevens: zoals naam, e-mailadres, geslacht, geboortedatum, telefoonnummer en andere gegevens die je vrijwillig verstrekt via contactformulieren of bij het aanvragen van onze diensten. Technische gegevens: zoals IP-adres, browserinformatie, en gegevens over jouw gebruik van onze website (via cookies en vergelijkbare technologieën).
2. Waarom verzamelen wij deze gegevens?
Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende doeleinden:
Het leveren van onze diensten en het beantwoorden van jouw vragen. Het verbeteren van onze website en dienstverlening. Het versturen van nieuwsbrieven en marketingmateriaal (alleen met jouw toestemming).Het naleven van wettelijke verplichtingen.
3. Hoe beschermen wij jouw gegevens?
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om jouw gegevens te beveiligen tegen verlies, misbruik en ongeautoriseerde toegang. Denk hierbij aan versleuteling, beveiligde servers en toegangscontrole.
4. Met wie delen wij jouw gegevens?
Wij delen jouw gegevens alleen met derden als dit nodig is voor:
Het leveren van onze diensten (bijvoorbeeld hostingproviders). Het voldoen aan wettelijke verplichtingen.
Wij zorgen ervoor dat deze derden jouw gegevens net zo zorgvuldig behandelen als wij.
5. Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Wij bewaren jouw gegevens niet langer dan nodig is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, tenzij een langere bewaartermijn wettelijk verplicht is.
6. Jouw rechten
Je hebt het recht om: Inzage te krijgen in de gegevens die wij van jou verwerken. Jouw gegevens te laten corrigeren of verwijderen. Bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens. Jouw toestemming in te trekken. Een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
7. Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies om jouw gebruikerservaring te verbeteren.
8. Contact
Voor vragen over deze privacyverklaring of onze gegevensverwerking kun je contact met ons opnemen via: RJ Marketing
Rotterdam
06 28 99 67 38
9. Wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor om deze privacyverklaring te wijzigen. Eventuele wijzigingen worden op deze pagina gepubliceerd. Controleer deze verklaring regelmatig om op de hoogte te blijven van updates.
Laatst bijgewerkt: 13-12-2024.